Za večjo porabo na lokalni ravni
Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano (MKGP) je sprožilo aktivnostmi, s katerimi želi informirati in ozavestiti potrošnika o pomenu hrane iz lokalne bližine ter ga spodbuditi, da posega po njej. Oglaševalska kampanja »Bodite pozorni na lokalno poreklo«, je nadgradnja v javnosti že znane kampanje iz leta 2013, namenjene povečevanju zaupanja slovenskih potrošnikov v lokalno hrano.
Kampanija bo potekala mesec dni. MKGP želi s tem ozavestiti slovenske potrošnike o domači hrani in spodbuditi večjo porabo. S spodbujanjem po večji pozornosti na lokalno poreklo pri nakupih želijo potrošnike spomniti na širšo družbeno korist in vpliva poseganja po lokalni hrani na obstoj kmetijstva in živilskopredelovalne industrije, na ohranjanje delovnih mest, dolgoročen razvoj slovenskega gospodarstva ter urejeno in poseljeno podeželje. Uživanje hrane iz bližine pa ima tudi druge pozitivne učinke, med drugim tudi na okolje, saj s tako imenovanimi »kratkimi verigami« zmanjšujemo onesnaževanje okolja zaradi krajšega transporta, skladiščenja in potrebne embalaže ter drugih procesov pri daljših prevozih. Prav tako je hrana iz lokalne bližine prilagojena tradicionalnim okusom, prehranskim navadam v smislu prehranjevanja s pridelki sezone oz. primerno letnemu času in dozorelim pridelkom. Spodbuja pa tudi zdrav način življenja, saj sta sezonska zelenjava in sadje iz lokalnega okolja običajno bolj optimalno dozorela in imata višjo biološko (hranilno) vrednost. Z daljšanjem verige od pridelovalca do potrošnika se vrednosti vitaminov pri sadju in zelenjavi zmanjšajo. Nenazadnje pa s poseganjem po domači hrani prispevamo tudi k ohranitvi slovenske kulinarične dediščine.
Kampanja bo potrošnike opozarjala predvsem na pomen preverjanja porekla pri nakupu hrane. V prepoznavni podobi kampanje so uporabljeni konkretni, oprijemljivi podatki in dejstva. Sporočila kampanje so naslednja:
– Področje pridelave in predelave hrane v Sloveniji zaposluje preko 90 tisoč ljudi; ohranimo ta delovna mesta. Bodimo pozorni na lokalno poreklo.
– V Sloveniji pojemo 35 % manj sadja in zelenjave, kot priporoča Svetovna zdravstvena organizacija. Pojejmo jabolko več. Bodimo pozorni na lokalno poreklo.
– V Slovenijo letno uvozimo za 1,9 milijarde evrov hrane. Bodimo pozorni na lokalno poreklo.
–
Jabolko, mleko in paradižnik nosijo v kampanji simbolično sporočilo, da lahko vsi skupaj s poseganjem po lokalnem sadju in zelenjavi, mleku in mlečnih izdelkih ter drugih kmetijskih in živilskih proizvodih, pomagamo lokalnim kmetom in gospodarskim družbam. Le tako bomo imeli v državi zadostno prehransko varnost, stabilno gospodarstvo, urejeno podeželje in posledično v državi prispevamo tudi za brezplačno šolstvo, zdravstvo, socialne prispevke in pokojnine.