Tajfun – zmagovita srebrno-rdeča linija
V petek, 6. julija, so v Tajfunu, iz Planine pri Sevnici, ob 45-letnici podjetja, v katerem je 170 zaposlenih predstavili obiskovalcem iz celega sveta kar dva milijona evrov vredno naložbo – dva tisoč kvadratnih metrov veliko skladiščno-montažno dvorano in novosti v svojem programu. Pristop Iztoka Špana, lastnika podjetja, ki ima proizvodne prostore v pristnem podeželskem prostoru je vreden vsega občudovanja tako po poslovni, socialni plati kot kulturni. Podjetje daje v Sloveniji kruh 170 ljudem, vendar ga daje še številnim ljudem po svetu, saj 28 dobaviteljev, prodajajo pa svoje izdelke v 58 držav – med njimi je kot največji trg prav gotovo Rusija. Načrtovanje in gradnja novega objekta sta v naravo posegla tako, da se vključi v okolje brez tistega značilnega hladnega industrijskega videza. Vsekakor so arhitekti in Tajfunovci prikazali kako je možno na »nežen« način posegati v prostor. Če so pri prostoru »nežni«, pa so v pri inovativnosti in poslovnosti pravi »tajfun«.
Vsem obiskovalcem, ki so to želeli, so pokazali proizvodne prostore, sodobno opreme, robote in tudi novitete proizvodnega programa kot sta rezalno-cepilni stroj na kolesih, ki omogoča rezanje in cepljenje hlodovine in deluje dvakrat hitreje kot starejši model, in močnejši gozdarski vitel z vgrajenim daljinskim upravljanjem. Pri obeh ima Tajfun v Evropi približno 30-odstotni tržni delež in prvo mobilno žičnico dosega 200 metrov. Kot zanimivost povejmo, da je njihova naslednja novost uvajanje elektronike neposredno za delo gozdu. Tudi zato je lahko Kristijan Rijavec iz Bobra predstavil delovanje elektronike za merjenje in sledenje lesa in kot je povedal Špan, so prevzeli trženje zanj po svetu. Da bo podoba še bolj celostna, pa so predstavili tudi linijo kardanov.
Srebrno rdeča linija Tajfuna se je sicer začela leta 1967 s puhalniki, nato pa je oče današnjega lastnika, Jože Špan začel s proizvodnjo vitlov in temu danes rečemo zgodba o uspehu. Kajti s proizvodi niso ostali samo v Sloveniji, ampak so se podali na tuje. Med prvimi so se podali v Nemčijo in Gert Unterreiner je predstavil trdo pot od začetka 1993, ko se je Tafjun šele pojavil na tem trgu in ni predstavljal ničesar. Tako kot je raslo zaupanje kupcev v Tajfunove izdelke, tako se je večal obseg prodaje in tudi obseg proizvodnje. Vse skupaj pa so seveda nadgrajevali z novimi idejami in novimi patenti. Danes je Tajfun prisoten v Rusiji, Ukrajini, Braziliji, Združenih državah Amerike in zaradi zahtev teh trgov povečuje zmogljivost strojev. Iztok Špan je torej podjetnik, ki se je znal podati na tuje in pri tem ohraniti trdno povezavo z domačim krajem in v bistvu Planino pri Sevnici nekako postavil v središče sveta. Ne verjamete? No, povejmo še, da so lani ustvarili 21,5 milijona evrov prihodka in 2,3 milijona evrov čistega dobička.