Tajfun neprekinjeno sledi razvoju gozdarskih tehnologij
Podjetje Tajfun s Planine ob svoji več kot 40-letni tradiciji veliko vlaga v razvoj in nove izdelke, s čimer odgovarja na razvoj gozdnih tehnologiji in potrebe uporabnikov. Kot največji proizvajalec tritočkovnih gozdarskih vitlov v Evropi 90 odstotkov svoje proizvodnje pod lastno blagovno znamko izvozi na več kot 20 evropskih in čezoceanskih trgov.
Zadnjo novost v njihovem širokem programu enobobenskih gozdarskih vitlov z vlečno silo od 35 kN do 105 kN predstavlja vitel EGV 65 AHK ZS za sprednji in zadnji priklop.
Gozdarski vitel EGV 65 AHK ZS
Pri Tajfunu so torej zasnovali nov vitel EGV 65 AHK ZS, ki ima možnost priključitve na traktor zadaj in spredaj. V času novih tehnologij sečnje in spravila s tem omogoča večjo uporabnost traktorja. Tako v primeru priklopa vitla na sprednje hidravlično dvigalo lahko traktorist na zadnje dvigalo priključi še kakšen dodaten priključek, kot so recimo gozdarska polprikolica za hlodovino, sekalnik, klešče za hlodovino ipd.
Dimenzije in zunanje mere so enake kot na že obstoječem tajfunovem vitlu EGV 65 AHK. Nov vitel ima vgrajen robusten reduktor z zobniki, potopljenimi v olju, in omogoča zaradi dveh priključnih gredi priklop vitla na traktor zadaj ali spredaj.
Pri priključitvi vitla na traktor spredaj uporabimo zgornjo priključno gred, kjer je standardno število vrtljajev 1000min-1 in smer vrtenja kardana desna, pri montaži zadaj pa vitel priklopimo na spodnjo priključno gred, kjer je smer vrtenja kardana leva in število vrtljajev 540 min-1.
Pogonska veriga na drugi stopnji ima vgrajen dodatni napenjalec, kar omogoča boljše napenjanje verige in tiho delovanje vitla.
Tehnični podatki:
Vlečna sila |
65 kN |
Zavorna sila |
81 kN |
Prestavno razmerje (zadaj) |
1:10,80 (540 min-1) |
Prestavno razmerje (spredaj) |
1:18,60 (-1000 min-1) |
Hitrost žične vrvi (540 min-1) |
0,5–0,99 m/s |
Največja možna dolžina vrvi |
ø 14/78 m, ø 13/89 m, ø 12/118 m |
Potrebna moč traktorja |
40–70 kW (54-94 KM) |
Širina |
1660 mm |
Dolžina |
670 mm |
Višina (brez zaščitne mreže) |
1660 mm |
Transportna višina |
1729 mm |
Višina ( z zaščitno mrežo) |
2300mm |
Teža (brez žične vrvi) |
540 kg |
Kategorija |
II,III |
Dodatni spodnji škripec |
s |
Priklop |
s |
Samozaporna diferencialna zavora |
s |
Daljinsko krmiljenje |
o |
Hidravlični gnani škripec |
o |
Legenda: s = serijsko, o = opcijsko
Gnani škripec
Glavni prednosti gnanega škripca sta olajšano delo in prijaznost do vlečne vrvi. Tako postaja nepogrešljiva oprema vseh profesionalnih gozdarskih vitlov. Najbolj se lahko izkaže v ekstremnih pogojih dela, ko je teren zahteven, strm, blaten, moker ali celo leden – tu ga z veseljem uporabljajo tudi tisti, ki se z delom v gozdu ne ukvarjajo profesionalno.
Izvlačevanje vrvi in premagovanje vztrajnosti bobna v tem primeru ne poteka s težo upravljavca, ampak to namesto njega naredi hidromotor. S pritiskom na tipko za odpiranje zavore začne hidromotor poganjati obe pogonski vrvenici, ki objemata vlečno vrv in jo namesto upravljavca izvlečeta iz bobna.
Dobro vzdrževana vlečna vrv je mazana, pri delu se na njej nabira umazanija (blato, voda, celo led), zaradi tega pa se zmanjša torni koeficient med vrvjo in vrvenico. Za učinkovito izvlačenje vrvi je potreben dober prenos sile iz vrvenic na vrv brez zdrsa. To so v Tajfunu dosegli z dodatnim pogonom zgornje vrvenice, ki dodatno pritiska navzdol na vlečno vrv s silo vzmeti. Tako obe vrvenici vlečno vrv objameta in jo zanesljivo izvlečeta tudi ob slabših pogojih dela.
Varnost na prvem mestu
Za zanesljivo in varno delovanje gnanega škripca in vitla v celoti so poskrbeli z vgradnjo dodatnega bloka s sekvenčnim in varnostnim ventilom ter tlačnim akumulatorjem hidravličnega olja. Tako zavora vitla deluje neodvisno od gnanega škripca in v vsakem primeru zagotavlja najvišjo stopnjo varnosti v primeru kakršnekoli nepredvidene prekinitve dela.
Enakomerno navijanje vrvi na boben pri izvlačenju in uvlačenju
Pritisk v zalogovniku hidravličnega olja na dodatnem bloku poskrbi, da se ob koncu izvlačenja vrv med bobnom in gnanim škripcem enakomerno napne, kljub dejstvu da se boben ob zaviranju zaradi vztrajnosti še nekoliko zavrti.
Z varnostnim ventilom nastavljena sila zaviranja škripcev pri uvlačenju omogoči, da se vrv lepo in enakomerno navija nazaj na boben, brez zank in vozlov.
Vzdrževanje krogličnih ležajev na gnanem škripcu ni potrebno, ker so vsi zaprte izvedbe z doživljenjsko polnitvijo in zato ne potrebujejo vzdrževanja, potrebno pa je mazanje zobniškega para s tršo litijevo mazalno mastjo z dobro oprijemljivostjo
Dvižno nakladalno rampa RN 3000
Z dvižno nakladalno rampo Tajfun rešuje problem hitrejšega in bolj učinkovitega dodajanja hlodov na rezalno-cepilni avtomat za nadaljnjo predelavo v drva in s tem povečuje kapaciteto samega stroja.
Rampa je kompatibilna s Tajfunovimi rezalno-cepilnimi avtomati RCA 380 in RCA 400 joy in za svoje delovanje uporablja hidravlični sistem matičnega RCA, za krmiljenje pa obstoječi ročici na tem stroju. Kompletno postrojenje lahko obvladuje ena sama oseba.
Zalogovnik in prečni podajalnik
Prečno podajanje iz zalogovnika omogočata kompaktni verigi, ki ju preko reduktorja žene hidromotor. Reduktor poskrbi za manjšo hitrost verig in njuno večjo vlečno silo. S preklopno ročico na RCA lahko usmerjamo prečni pomik naprej ali nazaj.
S prečnega podajalnika – zalogovnika hlodi potujejo na vzdolžni podajalnik, ki ga krmilimo z ročico za pomik dodajalnega transportnega traku RCA-ja. Tudi tu lahko z ročico uravnavamo pomik naprej in nazaj, pri tem se vzdolžni podajalnik in dodajalni trak gibata sinhronizirano. Vzdolžno podajanje poganja drug hidromotor, ki je s pogonskim valjem povezan prek verižne sklopke.
Raznolikost uporabe in enostaven transport
Dvižno nakladalno rampo je mogoče uporabljati tudi brez rezalno-cepilnega avtomata, vendar je potrebno za to zagotoviti dva tokokroga olja: enega za prečno in enega za vzdolžno podajanje.
Rampa ima podvozje in priklop za transport, zato jo lahko enostavno prevažamo kot prikolico. Z dodatnim adapterjem, ki ga zmontiramo na RCA, lahko rampo priklopimo kar na RCA in tako s traktorjem prevažamo celotno postrojenje na želeno delovno ali skladiščno lokacijo.