Novost iz Valtre
Valtrina serija T 4 stopa v četrto generacija, ki ni doživela samo lepotnih popravkov, temveč je bila prenovljena v celoti, oziroma kot radi rečejo oblikovalci: bila je zasnovana popolnoma na novo, na praznem listu papirja.
Spremenjena zunanjost
Valtra T 4 obsega modele z močjo od 114 kW (155 KS) do 184 kW (250 KS), kolikor jih lahko ob upoštevani dodatni moči iz motorja iztisne najmočnejši model z izjemnim vrtilnim momentom, ki znaša 1000 Nm. Zunanjost traktorja je v celoti spremenjena. Tako je s prenovo izginil za serijo T značilen nos, ki je štrlel izpred prednjih koles. Motor je pomaknjen bolj nazaj, proti kabini. Istočasno se je spremenila pozicija prednje preme, ki je pomaknjena bolj naprej in je medosna razdalja 2995 milimetrov. S tem se je v primerjavi s starejšimi modeli občutno izboljšala okretnost traktorja, saj po novem premer obračalnega kroga znaša samo 5,25 metra. Traktor si lahko ogledate
Nova kabina
Najbolj opazna sprememba pri seriji T 4 je v celoti prenovljena kabina, ki je udobnejša, z večjo preglednostjo in precej boljšo zvočno izolacijo. Kabina, osnovana na petih nosilnih stebričkih, je po zunanjosti bolj čvrsta in omogoča enako preglednost na desni strani kot kabina s štirimi stebrički, hkrati pa je enako trdna kot kabina s šestimi stebrički. Pridobila je notranjo prostornost, saj je zdaj v območju voznikovega sedeža širša za 20 centimetrov. Celotna površina stekel je večja od šestih kvadratnih metrov. Za delo s sprednjim nakladalnikom so steklene površine zaradi boljše preglednosti podaljšane v sprednji del strehe. Ne glede na to bo na voljo tudi gozdarska izvedba kabine. Poleg tega pa so v dodatni opremi na voljo delovni LED-žarometi, 270 stopinjski brisalec vetrobranskega stekla, oprema woofer stereo, hladilna torba in sistem za vzvratno vožnjo twin trac.
Novi motorji
Serijo T 4 poganjajo dobro znani šestvaljni vodno hlajeni motorji AGCO POWER sisu diesel s prostornino 6,6 litra, ki so vgrajeni v modela T 144 in T 154, in motorji s prostornino 7,4 litra, ki poganjajo močnejše modele. Motorji so tako prilagojeni potrebam in zahtevam posameznih modelov da bi dosegli čimvečjo učinkovitost, kar največji vrtilni moment, moč in čimdaljšo življenjsko dobo. Zasnovani so tako, da v celoti izpolnjujejo visoke zahteve uredbe o izpustih izpušnih plinov Tier 4 Final z oznako Euro 5. Ne glede na strožje zahteve o izpušnih plinih imajo motorji vgrajeno samo SCR-tehnologijo brez dodatnih filtrov prašnih delcev, specialnih turbinskih polnilnikov, povratnih sistemov za dovod izpušnih plinov in podobnega. Kot navajajo v tovarni, so s tem še dodatno znižali porabo goriva in stroške vzdrževanja. Prenovljen je tudi turbinski polnilnik, ki se hitreje odziva na spremembe že pri nižji vrtilni frekvenci motorja, kar poveča vrtilni moment motorja in moč v nižjem območju. Vbrizg goriva je prek visokotlačne črpalke s skupnim vodom z delovnim tlakom pri 2000 barih.
Model T 174 e je opremljen s tako imenovanim motorjem EcoPower, ki omogoča vozniku, da se ob pritisku tipke za Eco zmanjša vrtilna frekvenca motorja na 1800 vrtljajev na minuto, pri čemer naraste vrtilni moment. To lahko dodatno zmanjša porabo goriva za deset odstotkov, zmanjša hrup v kabini in podaljša življenjsko dobo motorja. Podaljšal se je tudi servisni interval motorja, ki ga je zdaj potrebno opraviti na vsakih 600 delovnih ur.
Model | Možna izvedba | Maksimalna moč in vztrajnostni moment | Maksimalna moč in vztrajnostni moment z dodatno močjo | ||
v kW/KS | V Nm | v kW/KS | V Nm | ||
T 144 | hitech, active, versu, direct | 114/155 | 640 | 125/170 | 680 |
T 154 | hitech, active, versu, direct | 121/165 | 680 | 132/180 | 740 |
T 174e* | hitech, active, versu, direct | 129/175 | 740 (850)* | 140/190 | 780 (850)* |
T 194 | hitech, active, versu, direct | 143,5/195 | 800 | 154,5/210 | 870 |
T 214 | hitech, active, versu, direct | 158/215 | 870 | 169/230 | 910 |
T 234 | hitech, active, versu, direct | 173/235 | 930 | 184/250 | 1000 |
*z eco power
Hidravlična dvigala in kardanske gredi
Hidravlično dvigalo je bilo prenovljeno in ima izboljšano dvižno silo, ki zdaj znaša 95 kN. Prednja hidravlika je po novem integrirana v nosilno šasijo in ima tudi izboljšano dvižno silo, ki zdaj znaša 51 kN. Velika sprememba je tudi na področju izbire vrtilnih frekvenc zadnje kardanske gredi. Tako lahko uporabnik opremi traktor s tremi različnimi vrtilnimi frekvencami hkrati in izbira med 540, 540 E, 1000, 1000 E ter pogonom prek koles za pogon gozdarskih prikolic. Prenovljene so tudi hidravlične spojke, ki omogočajo enostavno spajanje. Za lažji nadzor ravni hidravličnega olja je na bočni strani rezervoarja vgrajeno opazovalno steklo.
Sprednja prema
Robustna sprednja prema z visoko nosilnostjo, ki omogoča uporabo traktorja v zelo skrajnih razmerah, je zdaj lahko opremljena z najnovejšo različico pnevmatskega vzmetenja aires+, ki zmanjšuje udarce, izboljšuje vlečno silo traktorja in omogoča hitrejše delo. Nov sistem vzmetenja aires+ ponuja za 30 odstotkov večji hod vzmetenja in 40 odstotkov boljši delovni kot. V dodatni opremi so zdaj na voljo tudi tako imenovani sistem zavijanja prednjih koles quick steering, ki je uporabniku v veliko pomoč predvsem pri obračanju na koncu njive, sistem samodejnega vodenja in upravljanja (ang. autoguide) s pomočjo GPS-sistema ter telemetrijo AgCommand, ki omogoča lastniku, da spremlja uporabo traktorja na daljavo, opozarja na potrebe po servisiranju in zbira podatke za potrebe izdaje računa. Predvsem slednje je v veliko pomoč izvajalcem strojnih uslug, saj jim je precej olajšan nadzor nad delovanjem traktorja in opravljenim delom.
Menjalnik active
Menjalnik active omogoča spreminjanje prestavnega razmerja menjalnika samo s stopalko za plin pod obremenitvijo, tako da je vožnja podobna vožnji brezstopenjskega traktorja. S pritiskom stopalke za plin traktor pospešuje, s pritiskom na zavorni pedal pa zavira. Stopalko sklopke uporabljamo samo, kadar zaganjamo traktor in v izjemnih situacijah. Sistem omogoča več načinov vožnje: ročnega, Auto 1, ki je tovarniško prednastavljen, Auto 2, ki ga je možno poljubno programirati, in PTO, pri katerem lahko voznik nastavi stalno vrtilno frekvenco motorja prek tempomata. V paketu opreme z menjalnikom active so na voljo mehansko upravljani hidravlični ventili za zunanje porabnike. Menjalnik omogoča končno hitrost 40 km/h oziroma 50 km/h in je izdelan na osnovi znanega menjalnika iz modela versu s prestavnimi razmerji 20 + 20 ali 30 + 30.
Dobavljivost
Valtra T 4 bo na voljo v drugem kvartalu 2015, in sicer najprej v izvedbah active, versu, direct. Izvedba hitech in sistem twin trac bosta na voljo leta 2015.