Hibridni teleskopski nakladalnik Merlo 40.7 Hybrid
Na novembrskem sejmu kmetijske tehnike Agritechnica 2013, ki se je odvijal v severnonemškem mestu Hannover, so predstavili številne novosti. Na podlagi ocenjevanja strokovne komisije so podelili priznanja za inovativne rešitve. V današnjem članku predstavljamo inovacijo, nagrajeno z zlato medaljo.
Prvič so na kmetijskem področju predstavili hibridno vozilo (kombinacija dizelskega in električnega motorja), pri katerem lahko izbiramo med električnim in dizelsko-električnim pogonom. Pri električnem pogonu se teleskopski nakladalnik oskrbuje z energijo iz 30 kWh litijeve baterije in deluje skorajda neslišno in brez izpušnih emisij ter ga lahko brez težav uporabljamo v zaprtih prostorih. Pri hibridnem delovanju dizelski motor pri konstantni vrtilni frekvenci skrbi za pogon podvozja, istočasno pa tudi za polnjenje baterije. Prednost tega je, da se delovna zmogljivost teleskopskega nakladalnika ne zmanjša. Napravi se zaradi prilagoditve pogonskih sklopov potreba po pogonski moči zmanjša kar za polovico. Poleg tega lahko med velikokrat ponavljajočimi se majhnimi obremenitvami ali pri prostem teku namesto dizelskega motorja uporabimo elektromotor. Posledično se v povezavi z zmanjšanim dizelskim motorjem do 30 odstotkov zmanjšajo stroški za pogonsko gorivo in zmanjša izpust emisij CO2. Naslednje zmanjšanje obratovalnih stroškov je možno, če priključimo hibridno vozilo na električno omrežje ali pa na fotovoltaično elektrarno.