Spreminjanje podatkov v registru nepremičnin
S 1. januarjem je začel veljati Zakon o davku na nepremičnine. Osnova za izračun davka je posplošena tržna vrednost nepremičnin, ki je izračunana z upoštevanjem modelov vrednotenja in podatkov o nepremičninah, kot so evidentirani v registru nepremičnin. Da bo davek pravilno obračunan, morajo biti podatki v registru nepremičnin pravilno evidentirani.
Če podatki ne odražajo dejanskega stanja, jih je potrebno spremeniti. Lastniki nepremičnin lahko podatke urejajo s spletno aplikacijo Spreminjanje podatkov registra nepremičnin ali preko vprašalnikov registra nepremičnin oziroma na najbližji območni geodetski upravi, lahko pa se spremenijo tudi z elaboratom geodetske storitve.
Da ne bo dolgega in nepotrebnega čakanja v vrstah na geodetskih upravah in pisarnah, je Geodetska uprava RS pripravila sistem naročanja. Lastniki nepremičnin, ki morajo podatke o svojih nepremičninah uskladiti v registru nepremičnin, pa tega ne morejo narediti s pomočjo spletne aplikacije, vprašalnikov ali elaborata geodetske storitve, se lahko naročijo na izbrani termin v eni od geodetskih pisarn.
Naročijo se lahko prek spletne aplikacije »Spreminjanje podatkov registra nepremičnin« ali telefonske številke 01 478 48 00 od ponedeljka, 13. januarja 2014 dalje. Za spreminjanje podatkov naj se lastniki v naprej pripravijo, in sicer z dokazili za spreminjanje. Če je drug lastnik, je potrebno priložiti pogodbo, za spremembo površin skico vseh prostorov z opisom prostorov in njihovimi površinami, za spremembo dejanske rabe delov stavb fotografijo. Lastniki naj obiščejo območne geodetske uprave in pisarne samo za spreminjanje podatkov, preverjajo jih lahko na spletu ali pa na geodetski upravi naročijo izpis in podatke preverijo doma.
Podatkov, ki jih Geodetska uprava RS v register nepremičnin prevzema neposredno od drugih producentov podatkov (npr. namenska raba – občine, osebna služnost – zemljiška knjiga, kulturni spomeniki – Ministrstvo za kulturo,…) ni možno urejati ali spreminjati na geodetski upravi. Te podatke je potrebno urediti neposredno pri organih, ki so pristojni za vodenje in vzdrževanje teh podatkov.
Podatke, ki bodo v register nepremičnin evidentirani do 10. januarja bo Geodetska uprava RS uporabila v informativnem izračunu davka na nepremičnine, ki bo lastnikom in ostalim davčnim zavezancem posredovan februarja 2014.
Informacije o davku na nepremičnine, zbrane na enem mestu, si lahko ogledate na spletni strani Vlade RS, zavihek Nepremičnine in davek.
Prijava prebivališča na številko stanovanja
Kje in na kakšen način lahko lastnik pridobi informacijo, ali je prijavljen na številko stanovanja ali samo na hišno številko? V skladu s 27. členom Zakona o prijavi prebivališča se od 10. julija 2008 podatki o stalnem in začasnem prebivališču v registru stalnega prebivalstva (RSP) vodijo do ravni številke stanovanja. Prve podatke o številki stanovanja je Ministrstvo za notranje zadeve v RSP preneslo z računalniško obdelavo iz baze Geodetske uprave RS (GURS) in sicer iz evidence popisa nepremičnin. Posameznik lahko informacijo o obstoju ali pravilnosti vpisa številke stanovanja pridobi iz registra stalnega prebivalstva, na kateri koli upravni enoti v Republiki Sloveniji. Podatek je razviden tudi iz potrdila o prijavi prebivališča, za katerega lahko zaprosijo po elektronski poti, to je preko portala e-uprava tudi posamezniki z veljavnim digitalnim kvalificiranim potrdilom.