Maj – mesec slovenskega mleka
Največje slovenske mlekarne opozarjajo, da je pojav pandemije COVID-19, ki je med drugim povzročil izvozno negotovost, zelo vplival na stabilnost slovenske mlekarske verige. Ta se odraža v viških mleka, ki negativno vplivajo na vse člene v mlekarski verigi, še posebej na slovenskega kmeta. Zato slovenske mlekarne in trgovci pod sloganom Slovensko mleko nas povezuje v maju organizirajo mesec slovenskega mleka. Z akcijo še posebej nagovarjajo potrošnike, ki s poseganjem po slovenskih mlečnih izdelkih lahko doprinesejo k stabilnosti mlekarskega sektorja. Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano podpira tovrstne aktivnosti spodbujanja potrošnikov k poseganju po lokalnih produktih, še posebej v času epidemije COVID-19.
V mesecu maju bodo s skupnim sporočilom nastopile Ljubljanske mlekarne, Mlekarna Celeia, Pomurske mlekarne, Mlekarna Planika in Mlekarna Krepko, pri izvedbi pa se jim pridružujejo Mercator, Spar, Tuš, Hofer, Trgovine Jager in drugi sodelujoči trgovci. Ministrstvo podpira njihove aktivnosti pri spodbujanju potrošnikov k poseganju po slovenskem mleku in mlečnih izdelkov.
Pobudniki akcije poudarjajo, da je mlečna kriza zaradi pandemije COVID-19 povzročila, da se z viški mleka srečujejo vse mlekarne v Evropi, ne glede na državo. V tako zahtevnih in nepredvidljivih časih je pomembno, da vsi deležniki v verigi preskrbe s hrano stopijo skupaj. V Sloveniji smo pri mleku visoko samooskrbni in imamo vse člene verige na enem mestu − doma. Izjemno pomembno vlogo imajo potrošniki, zato si moramo prizadevati za krepitev razumevanja, zakaj je za celotno družbo koristno posegati po slovenskih mlečnih izdelkih. Če potrošnik kupi tuji mlečni izdelek, bo podprl tujega kmeta in gospodarstvo. Na to dejstvo se mora spomniti vsak od nas, ko naslednjič stoji pred polico z mlečnimi izdelki.
V preskrbno verigo z mlekom in mlečnimi izdelki niso vpeti le kmetje, mlekarska industrija, šole, vrtci, bolnišnice in druge organizacije, ampak tudi vsak od nas, potrošnikov, ki posegamo po mlečnih izdelkih. Namen pobude ob mesecu slovenskega mleka je zato ozaveščanje potrošnikov o njihovi vlogi pri zagotavljanju stabilnosti slovenske mlekarske verige. Mlekarne in trgovci se pobudi pridružujejo tako, da bodo nabor priljubljenih izdelkov ponujali po znižanih cenah, hkrati pa si bodo prizadevali za dvig ozaveščenosti prebivalstva. Vsakdanja prepletenost Slovencev z mlekom in mlečnimi izdelki je del naše kulture, enako kot posluh za sočloveka in ljudi v stiski. Včasih se niti ne zavemo, da lahko s tako majhnimi dejanji, kot je izbira slovenskega mleka, nekomu rešimo posel in olajšamo vsakdanje skrbi.
Slovenske mlekarne in trgovci zato v en glas potrošnike vabijo, da v trgovini izberejo slovenske izdelke in s tem pomagajo slovenskemu kmetu in slovenski mlečni industriji.