Za promocijo sadja in zelenjave 17 milijonov evrov
Evropska komisija enajstim članicam EU odobrila 14 programov promocije porabe svežega sadja in zelenjave na notranjem trgu in trgu tretjih držav. Skupni proračun za programe, ki bo potekal tri leta, je 34,1 milijona evrov, od tega bo EU prispevala 17 milijonov. Tako so izpolnili obljubo in pripravili za izvedbo enega od nabora ukrepov, ki jih predlaga Komisija to poletje za reševanje težkega težav s katerimi se sooča ta sektor kot posledica E-coli.
Dacian Cioloş, evropski komisar za kmetijstvo pa obljublja še nadaljnjo podporo temu sektorju: »To je nekakšen dodaten prispevek, ki pa je nujen, da se bo vzpostavilo ravnovesje zaradi izgube dohodka tega sektorja po izbruhu škandala z E-coli. Prepričan sem, da je Komisija v tem obdobju pokazala svojo sposobnost, da se odzove hitro in tako, da so najbolj oškodovani pridelovalci dobili pomoč v taki višini, da je škoda čim manjša. V srednjeročnem obdobju pa je načrti, da pridelovalcem pomagamo še z drugimi ukrepi in tako spet pridejo na raven dohodka pred izbruhom krize.«
Zadovoljstvo Dacina Cioloşa je razumljivo, saj je bila omenjena uredba sprejeta julija letos in to pomeni, da je bil ukrep sprejet v pol krajšem času glede časovnih rokov, ki so predvideni za potrjevanje finančnih programov te vrste. Prav tako so pohiteli z izbiranjem promocijskih programov. Prejeli so jih 17 programov v skupni vrednosti 40,1 milijona evra. Izbrali so 11 programov promocij za notranje trge in tri za promocijo na trgih v tretjih državah. Med državami članicami je glavna ciljna država Nemčija, v promocijskih programih za tretje države pa so glavni kitajski, ruski in ukrajinski trg.
Tako bo Komisija na primer dvema grškima organizacijam (Hellas bio net in Union of Hellenic Chamber) za promocijo sadja in zelenjave na tretjih trgih odobrila slabih 3,5 milijona evrov v treh letih, španskima organizacijama za promocijo na nemškem, nizozemskem, avstrijskem, britanskem in domačem trgu dobra 2,5 milijona evrov, nekaj manj bosta dobili italijanski organizaciji Unaproa, za promocijo na domačem trgu in ASC za promocijo na nemškem, francoskem ter domačem trgu in francoska organizacija Interfel za promocijo na domačem trgu 2,1 milijona evrov. Nizozemska organizacija GFB bo dobila 1,8 milijona evrov, bolgarska BGGA bo dobila 1,2 milijona evrov. Ostale organizacije bodo dobile manj kot milijon, med njimi je tudi nam najbolj poznana avstrijska AMA, ki bo dobila 603 milijonov evrov iz evropskega proračuna za promocijo na domačem trgu.