Rejci se morajo upreti dampingu pri mleku
EMB (Evropsko združenje pridelovalcev mleka) je v Parizu na mednarodnem kmetijskem sejmu, imenovanem SIA pripravilo tiskovno konferenco zaradi vsesplošnega padca odkupnih cen in to po celi Evropi.
Poslali so poziv za ustavitev povečanja količin mlečnih izdelkov na trgu in cenovni damping blagovnih znamk trgovcev na drobno. Presežek količin na trgu namreč povzroča upad odkupnih cene mleka in tudi dohodka rejcev. Te težave so ponavljajoča se teme v sektorju mleka. Osnovan naloga in tudi poglavitni razlog ustanovitve EMB leta 2006 je bil boj proti takšnim razmeram s tem, da se razvije tržno usmerjen koncept preprečevanja kriz, imenovan program tržne odgovornosti (MRP), ki je na voljo po celotni EU.
Razmere so takšne, da je spet nuja sprožitev MRP in zmanjšati količine mleka pri rejcih
»Pridelovalci mleka v Evropi so trenutno priča padcu cen, kar ogroža njihove kmetije,« je izjavil predsednik EMB Kjartan Poulsen. Po kratkem obdobju cen, ki so skoraj pokrile stroške, sta naraščajoči obseg in vse manjše povpraševanje povzročila novo škodljivo neravnovesje na trgu. Med svojo tiskovno konferenco na kmetijskem sejmu v Parizu je upravni odbor EMB izpostavil en ključni vidik: Evropska komisija mora od nadzorne agencije zahtevati, da oceni trg in uvede zmanjšanje količin po zgledu MRP.
Nujno je oblikovanje politike, ki bodo končale cenovni damping blagovnih znamk trgovcev na drobno! »Razmere na trgu so težke,« je dejal Boris Gondouin, francoski član upravnega odbora EMB in izpostabil še en negativen razvoj na trgu: v mnogih evropskih državah oblikovalci politike dopuščajo trgovcem na drobno, da potisnejo s polic nacionalno in pošteno blagovne znamke, ki so jih na trg prinesli sami pridelovalci mleka s cenovnim dampingom z lastnimi trgovskimi znamkami, še posebej po koronski krizi in vojni v Ukrajini. V Evropi že potekajo protesti proti tem nepoštenim trgovinskim praksam. To smo spremljali v začetku februarja v Belgiji in Franciji. »Brez ustrezne regulacije bomo kmalu dosegli točko, ko bo preveč izrinjenega in uničenega, in poti nazaj ne bo več,« je še opozoril Gondouin.
Kot so na novinarski konferenci še zapisali v EMB, je treba položaj pridelovalcev na trgu aktivno krepiti. »Ta sektor potrebuje močne horizontalne organizacije odkupovalcev, ki se pogajajo z mlekarnami. Zelo dobro bi bilo, če bi bile te organizacije nadnacionalne, da bi lahko pokrivale trge v večjih regijah,« je dodal Poulsen, preden je evropske rejce pozval, naj se pridružijo ustreznim organizacijam za povečanje vpliva in pogajalske moči pridelovalcev mleka na trgu.