• O nas
  • Kontakt
  • Prijava
  • Naročilnica časopisa
  • Strokovni nasveti
    • Center bikovega semena
    • Govedoreja
    • Konjereja
    • Male živali
    • Mehanizacija
    • Nasveti za mleko
    • Poljedeljstvo
    • Predelava mleka
    • Sadjarstvo in vinogradništvo
    • Zelenjadarstvo
  • Novice
    • Gospodarstvo
    • Gozdarstvo
    • Slovenija
    • Evropa in svet
    • Zanimivosti
    • Mleko
    • Mnenja in komentarji
  • Dogodki
  • Reportaže
    • Slovenija
    • Evropa in svet
  • Recepti
  • O nas
  • Kontakt
  • Prijava
  • Domov
  • Novice
  • Evropa in svet
  • Kmet dobi premalo

Deli

Ime Priimek
13. 10. 2015

Kmet dobi premalo

Nepravična porazdelitev prihodkov v verigi preskrbe s hrano največji problem kmetov – delež, ki ga dobijo kmetje, ni pravičen!

Na včerajšnjem zasedanju odbora Evropskega parlamenta za kmetijstvo in razvoj podeželja (AGRI), v katerem je nadomestni član tudi evropski poslanec Franc Bogovič, so se poslanci seznanili tudi s študijo o razvoju kmetijskega zadružništva v EU, ki jo je pripravilo evropsko združenje kmetijskih zadrug Cogeca.
Ena ključnih ugotovitev študije je, da kmetijske zadruge ostajajo eden najpomembnejših deležnikov v prehrambni verigi v EU. 22.000 evropskih kmetijskih zadrug namreč ustvari 347 milijard evrov prometa, pri čemer velja izpostaviti trend povečevanja tržnega deleža stotih največjih kmetijskih zadrug v EU ter večjo koncentracijo zadrug, kar za posledico nosi zmanjševanje njihovega števila. Po drugi strani študija jasno izpostavlja, kako pomembna je samoorganizacija kmetov v zadruge, predvsem v kmetijskih panogah, kjer je delež organiziranosti nizek. Iz študije tudi jasno izhaja, da je v državah članicah z visokim deležem tržno usmerjenega kmetijstva oz. njegovih posameznih sektorjev, ekonomska učinkovitost kmetijstva najvišja, posledično pa tudi prihodki kmetov. Največja zasluga za to gre zadrugam, ki zasledujejo ustrezne poslovne strategije in dosegajo dodano vrednost skozi predelavo ter promocijo. Ekonomičnost kmetovanja je torej v veliki odvisnosti od stopnje organiziranosti zadrug. Ta odvisnost se bo v prihodnje, ob čedalje večji konkurenčnosti in povečevanju zavesti potrošnikov o pomenu zdrave prehrane, le še stopnjevala. Organiziranost kmetov v ustrezne zadruge bo tako postala nepogrešljiv instrument za povečevanje gospodarske učinkovitosti kmetovanja.
Eno od vprašanj, ki si ga postavljamo, je učinkovitost mešanih kmetijskih zadrug, ki v Sloveniji predstavljajo veliko večino zadrug, v primerjavi s specializiranimi – panožnimi zadrugami, ki prevladujejo v deželah z močnim zadružništvom. V Sloveniji namreč mnogi upravičeno opozarjajo, da se mešane kmetijske zadruge ukvarjajo predvsem s trgovino s kmetijskim repromaterialom, premalo pozornosti pa posvečajo organizaciji kmetijske proizvodnje in vertikalnim povezavam od kmeta do potrošnika.

Prejšnja novica
Novice
08. 10. 2015

Na obisku nizozemska ministrica za kmetijstvo

Naslednja novica
Novice
17. 10. 2015

Shod za pošteno in pravično plačilo

Aktualno

Evropa in Svet
06. 06. 2025

Brazilija v plusu tudi pri DDG

Evropa in Svet
06. 06. 2025

Pšenica in cene v pričakovanju žetve

Dogodki
26. 05. 2025

Razstava ovac in koz ter revija pastirskih psov

shutterstock
Sok, sirup
12. 05. 2025

Borovničev sadni sirup – hladni postopek

Bodite prvi obveščeni o najnovejših novicah?

Za neomejen dostop do vsebin, objavljenih na spletni strani www.glasdezele.si je potrebna prijava. Naročniki na spletni portala, ali naročniki na spletni in tiskani časopis prejemate v svoj poštni predal novice iz področij, ki vas zanimajo, če vpišete svoj e-naslov in potrdite prijavo.

To polje ne sme biti prazno

Označite področja, ki vas zanimajo

© GPZ z.o.o., 2021. Vse pravice pridržane

  • O nas
  • Kontakt
  • Pogoji uporabe
  • Oglaševanje

Naše spletno mesto uporablja več vrst piškotkov, ki uporabnikom pomagajo pri boljši uporabniški izkušnji, nam pa omogočajo boljši vpogled v način uporabe spletnega mesta ter izboljšave naših storitev in produktov. Vrste piškotkov, ki jih uporabljamo: nujni piškotki, sejni oz. začasni piškotki, analitični piškotki, marketinški piškotki. Več o piškotkih

Sprejmi piškotke